Διατροφή

058292-quilted-floral-icon-food-beverage-food-pear1-sc44smallΈνα παιδί επηρεάζεται απο τις διατροφικές συνήθειες της οικογένειας του.

Μαθαίνει από μικρό να τρέφεται θρεπτικά, εφόσον το οικογενειακό τραπέζι περιέχει ανάλογες τροφές.

Όλοι οι γονείς πονοκεφαλιάζουν με τον προγραμματισμό του εβδομαδιαίου μενού, ώστε να είναι σωστό διατροφικά, εύγευστο για όλους και όμορφο στο παρουσιαστικό (ώστε να είναι επιθυμητό).

Για να είναι θρεπτική η διατροφή μας και να έχει ποικιλία, μπορεί να περιλαμβάνει τις παρακάτω ομάδες τροφίμων, σε καθημερινή βάση και συνδυαστικά:

  • Γάλα (γάλα, γιαούρτι, αφρόγαλα, τυρί κτλ)
  • Λαχανικά (αγγούρι, ντομάτα, μαρούλι, λάχανο, καρότο, κρεμμύδι, μπρόκολο, κουνουπίδι, κολοκύθι κτλ)   
  • Φρούτα (μήλο, πορτοκάλι, αχλάδι, ροδάκινο, ακτινίδιο, καρπούζι, πεπόνι, φράουλα, κεράσι κτλ)
  • Ψωμί, Δημητριακά και Όσπρια (ψωμί, φρυγανιές, κράκερς, ρύζι, κριθαράκι, μακαρόνια, κορν–φλέικς, φασόλια, φακές, πατάτα, καλαμπόκι κτλ)
  • Ψάρι και Κρέας (μοσχάρι, κοτόπουλο, αρνί, γαλοπούλα κτλ)

tip: Πως να διαλέγετε το κάθε προϊόν στη σωστή του εποχή

Η θρεπτική διατροφή είναι ίδια σε γενικές γραμμές για όλες τις ηλικίες, αλλά καλό είναι να προσέχουμε και να καλύπτουμε τις διατροφικές ανάγκες του οργανισμού, αναλόγως την ηλικία. Οι αλλαγές είναι μικρές άλλωστε.

 

Οι εκδρομές και τα ταξίδια (ειδικά στο εξωτερικό) μας βγάζουν απο το διατροφικό μας πρόγραμμα. Δεν θα ήταν διακοπές άλλωστε αν δεν διακόπταμε την καθημερινότητα μας. 058281-quilted-floral-icon-food-beverage-food-grapes1smallΟι διατροφικές ανάγκες μας όμως δεν αλλάζουν. Έτσι μπορούμε να προσαρμόσουμε το διαιτολόγιο μας ανάλογα των αναγκών μας, της περιόδου που θα λείπουμε από το σπίτι μας, και της τοποθεσίας που θα βρεθούμε. Αν το χρονικό διάστημα είναι μεγάλο και η νοοτροπία του φαγητού τελείως διαφορετική απο τις συνήθειες μας, ας συμβουλευτούμε τον παιδίατρο για τους συνδυασμούς τροφών που θα μπορούσαμε να κάνουμε στην συγκεκριμένη χώρα.

 

άλλοι δικτυακοί τόποι:

Πρόγραμμα πρόληψης παιδικής παχυσαρκίας