κοντινό πλάνο σε έγκυο γυναίκα

Άσκηση για εγκύους

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, συχνά νιώθουμε την ανάγκη να τεντωθούμε, να "ισιώσουμε" την σπονδυλική στήλη, να ασκηθούμε χωρίς φόβο για τυχόν τραυματισμό.

Συχνά ζητάμε τη συμβουλή του γυναικολόγου μας για την άσκηση που μας ταιριάζει.

bgsubmenu_end

Η κολύμβηση είναι το ιδανικό άθλημα για την έγκυο. Την ανακουφίζει από το βάρος και της επιτρέπει να κάνει ασκήσεις που έξω απο το νερό δεν θα μπορούσε. Σε αρκετά κολυμβητήρια υπάρχουν προγράμματα για έγκυες, που συνδυάζουν το νερό με yoga ή αερόμπικ. Η Ιωάννα Βαπορίδη αναλύει στο άρθρο της τα πλεονεκτήματα της άσκησης στο νερό, για τις εγκύους: 

"Τα πλεονεκτήματα της άσκησης στο νερό έναντι της άσκησης εκτός αυτού, είναι ότι ενδείκνυται για όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως μήνα κύησης, αφού η καθεμία μπορεί να καθορίσει την ένταση που θα βάλει, προσαρμόζοντας μαζί με τον ειδικό εκπαιδευτή το πρόγραμμα ανάλογα με τις δυνατότητές της. Όσον αφορά την κολύμβηση μπορείτε να κολυμπάτε ελεύθερα μέσα στο νερό χωρίς να ιδρώνετε και νιώθοντας ανάλαφρες, προσαρμόζοντας βέβαια τα στυλ κολύμβησης στην συγκεκριμένη περίοδο της εγκυμοσύνης. Λόγω του ότι μέσα στο νερό δεν υπάρχουν κραδασμοί και επιβάρυνση των αρθρώσεων, ελαχιστοποιείται ο τυχόν κίνδυνος για αποκόλληση του πλακούντα."    περισσότερα ...

bgsubmenu_end

Ή ίσως η γιόγκα να είναι η απάντηση.  Ας το συζητήσουμε με τον γυναικολόγο μας σαν πρόταση, γιατί τα οφέλη είναι πολλά. Τα αναλύει στο άρθρο "Εγκυμοσύνη και Γιόγκα", η Ξένια Ντόβα:

"Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει τη μέλλουσα μητέρα να έχει την καλύτερη δυνατή εγκυμοσύνη και τοκετό, ανεξάρτητα από την προηγούμενη κατάσταση της υγείας της και να εξασφαλίσει ένα θετικότατο περιβάλλον για το μωρό, από την αρχή ακόμη της ζωή του. prana_yoga1Με τη βοήθεια της μπορούν να αποφευχθούν συνηθισμένα προβλήματα της εγκυμοσύνης, όπως για παράδειγμα, το υπερβολικό βάρος και η οσφυαλγία. Μέσω της εξάσκησης των ασάνων, τονώνονται οι κοιλιακοί μύες (που παίζουν σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της γέννας) και δυναμώνει η σπονδυλική στήλη (που βοηθά το σώμα να είναι ευλύγιστο και να υποστηρίζει παράλληλα ένα γερό νευρικό σύστημα). Βελτιώνεται σημαντικά η στάση του σώματος, με ειδικές ασκήσεις για τους ώμους, τη λεκάνη και τονώνεται με ευεργετικό τρόπο η κυκλοφορία του αίματος, της ενέργειας, στις ασκούμενες περιοχές και σε όλο το σώμα γενικότερα".                    περισσότερα ...