Την Sydney θα την καλέσουμε; Οχι, δεν θέλω
Γιατί αγάπη μου, μαλώσατε; Οχι
Γιατί τοτέ; Γιατι είναι μαύρο παιδάκι και τα μαύρα παιδάκια δεν είναι καλά.
Την Sydney θα την καλέσουμε; Οχι, δεν θέλω
Γιατί αγάπη μου, μαλώσατε; Οχι
Γιατί τοτέ; Γιατι είναι μαύρο παιδάκι και τα μαύρα παιδάκια δεν είναι καλά.
Αναρωτιέστε ποιες εργασίες μπορεί να κάνει το παιδί σας, αναλόγως την ηλικία του; Η απάντηση βρίσκεται στη φωτογραφία παραπάνω. Μην υποτιμάτε τα παιδιά σας. Η ανεξαρτησία μπορεί να ξεκινήσει νωρίς, από το σπίτι!
Η εξέλιξη της ζωγραφικής ικανότητας του παιδιού έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης από πολλές ειδικότητες που ενασχόλησή τους είναι το παιδί και η ανάπτυξή του. Στο πλαίσιο της εργοθεραπείας έμφαση δίνεται στην εξέλιξη της ζωγραφικής ικανότητας σε σχέση με την οπτική αντίληψη και την επιδεξιότητα του χεριού.
Η συνηθισμένη ερώτηση "πως πέρασες στο σχολείο μωρό μου;" και η συνηθισμένη απάντηση "Καλά πέρασα... Μαμάαα, θέλω να κάνω ποδήλατο!" δεν δίνει πολλά στοιχεία για το πως πέρασε στον παιδικό σταθμό το "μωρό" μας ...
Είναι σημαντικό όμως να γνωρίζουμε τι συνέβη στο παιδί μας, όσο δεν είμαστε εκεί και ο τρόπος για να πάρουμε περισσότερες απαντήσεις, είναι οι διαφορετικές ερωτήσεις. Ερωτήσεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του παιδιού.
Υπάρχουν Τρόποι με τους οποίους γίνεται διασκεδαστικότερη η μάθηση; Μα φυσικά! Με το παιχνίδι!!!
Το παιχνίδι είναι πάντα ένα καλό μέσο προσέλκυσης και διατήρησης του ενδιαφέροντος κάθε παιδιού, πόσο μάλλον του παιδιού με Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία! Παιχνίδι και μάθηση μπορούν να συνδυαστούν και να δώσουν υπέροχα αποτελέσματα! Για να δούμε λοιπόν, με ποιους τρόπους μπορεί να βοηθήσει το παιχνίδι τα παιδιά, σε κάθε τομέα της μάθησης ξεχωριστά.
Ψυχοκινητική εξέλιξη ή ανάπτυξη, είναι η λειτουργική διαφοροποίηση του οργανισμού, κατά την διάρκεια της οποίας αποκτώνται συνεχώς νέες ικανότητες, που διαμορφώνονται από την αλληλεπίδραση του γενετικού υλικού με τους εξωτερικούς παράγοντες (διατροφή, νοσήματα, οικογενειακό οικονομικοκοινωνικό περιβάλλον).
Το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής είναι νευρολογικής φύσεως και γενετικής αιτιολογίας. Παρατηρείται από την παιδική ηλικία σε μεγαλύτερη ένταση από το μέσο άτομο και αποτελεί τροχοπέδη στην ομαλή διεκπεραίωση των εργασιών της καθημερινότητας.
Η Δέσποινα Τραπεζανλίδου μας δίνει παραδείγματα διδακτικού παιχνιδιού και μας εξηγεί γιατί τα παιδιά μαθαίνουν μόνο μέσα από το παιχνίδι!
Κάπου μεταξύ των 1,5 - 3 χρόνων περίπου, το παιδί μας αναπτύσσει τέτοια συμπεριφορά που καταλαβαίνουμε ότι είναι έτοιμο να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα και να αφήσει τις πάνες.
Οι στατιστικές μελέτες έχουν δείξει ότι το καλοκαίρι είναι αυξημένες οι πιθανότητες να χαθεί ένα παιδί. Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να μη συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο, αλλά και πώς θα ενεργήσετε σε περίπτωση που…
Αφουγκραζόμαστε τα παιδιά μας. Ιδιαίτερα στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Παρακολουθούμε την ανάπτυξή τους και αντιλαμβανόμαστε πότε δεν είναι "έτοιμα" να κάνουν το επόμενο βήμα. Να σταθούν όρθια και να περπατήσουν, να μιλήσουν, να τραβήξουν μια ίσια γραμμή, να ζωγραφίσουν, να διαβάσουν. Η Χριστίνα Μαγκλιβέρα είναι Ειδική Παιδαγωγός και μας ενημερώνει για τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης δυσκολιών και τα βήματα που καλό είναι να ακολουθήσουμε για να βοηθήσουμε το παιδί μας.
Ιούλιος πλέον και το πρώτο καλοκαιρινό μπάνιο στη θάλασσα έχει ήδη γίνει. Στη δική μας εξόρμηση τα παιδιά χάρηκαν και έπαιξαν τόσο πολύ που αποζημιωθήκαμε για την όποια ταλαιπωρία τραβήξαμε. Δηλαδή …
Τα παιδιά συμπεριφέρονται με ένα συγκεκριμένο τρόπο ανάλογο της ανάπτυξης των νευρώνων του εγκεφάλου τους και της ανάπτυξης του σώματος τους.
Αντιλαμβάνονται και συνδυάζουν κινήσεις, δεξιότητες, συναισθήματα και συμπεριφορά προς άλλους ανθρώπους, αναλόγως την ηλικία τους.
Ο ρυθμός ανάπτυξης τους, διαφέρει από παιδί σε παιδί. Μόνο ο παιδίατρος τους μπορεί να αξιολογήσει την ανάπτυξη τους. Κάποιο παιδί μπορεί να περπατήσει πριν τον 1ο χρόνο, ενώ κάποιο άλλο, μπορεί να περπατήσει 1,5 χρονών.
Ποια είναι η "σωστή" ηλικία για να ξεκινήσουν τα παιδιά την εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας; Αυτό αναρωτιούνται όλοι οι γονείς και συζητούν μεταξύ τους και με τους δασκάλους στο σχολείο. Η Χριστίνα Μαγκλιβέρα (Ειδική Παιδαγωγός, M.Ed.) μας αναλύει τους παράγοντες που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ώστε να πάρουμε την απόφαση που μας ταιριάζει.
Πώς λειτουργεί το αναπνευστικό σύστημα, γιατί πρέπει η διαδικασία να γίνεται ελεύθερα και ομαλά και πως μπορούμε να βοηθήσουμε το μωρό να αναπνεύσει ελεύθερα;
Όλα τα παιδιά, από τη στιγμή που θα ορίσουν τις κινήσεις τους, θα δοκιμάσουν να χτυπήσουν κάτι. Και αφού καταλάβουν την επίδραση του χτυπήματος, ενθουσιασμένα θα συνεχίσουν!
Πολλές φορές θα είναι ενστικτώδης αντίδραση γιατί ένιωσαν να απειλούνται και αυτός είναι ο αυθόρμητος τρόπος που χρησιμοποιούν στο φόβο.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών μας ενημερώνει για την εξέλιξη του λόγου των βρεφών και των παιδιών.
Αναλύονται η ανάπτυξη του λόγου - ομιλίας, περιέχονται συμβουλές προς τους γονείς και προτροπή για το πότε να ζητήσουμε συμβουλές ή βοήθεια από τον παιδίατρο ή τον λογοπεδικό:
Η μέση ωτίτιδα είναι μια φλεγμονή του μέσου ωτός (της περιοχής πίσω από το τύμπανο), η οποία συχνά συνδέεται με συσσώρευση υγρού πίσω από το τύμπανο. Το υγρό μπορεί να έχει ή να μην έχει μολυνθεί.
Τα συμπτώματα, η σοβαρότητα, η συχνότητα και η διάρκεια της φλεγμονής ποικίλλουν.
Όλοι οι γονείς ερχόμαστε αντιμέτωποι με αυτό το δίλημμα περίπου αυτήν την εποχή του χρόνου:
- Να κάνω καλοκαιρινά μαθήματα στο παιδί μου;
- Να μην κάνω;
Και μετά μας έρχεται στο μυαλό μια φράση του Κομφούκιου που λέει πως «δεν έχει σημασία πόσο αργά πας, αρκεί να μη σταματήσεις ποτέ» και μας μπερδεύει ακόμη πιο πολύ. Ας τα ξεμπερδέψουμε λοιπόν.
Η ενούρηση αποτελεί μια από τις συχνότερες διαταραχές της παιδικής ηλικίας που προβληματίζει τους γονείς και ανησυχεί το παιδί.
Η παιδοψυχολόγος Ασημίνα Αγγελίδου μας συμβουλεύει:
Οι κολικοί είναι ένα τόσο συχνό και ασαφές πρόβλημα. Πρόκειται για μια εξουθενωτική εμπειρία για τους γονείς και για ένα αδιέξοδο (επιστημονικό) για το παιδίατρο. Το μωρό κλαίει, μαζεύει τα πόδια του και κλαίει και όλοι με αγωνία αναρωτιόμαστε τον λόγο. Τις πιο πολλές φορές δεν μπορούμε να βρούμε την αιτία του κλάματος και απλά υποθέτουμε… το κάθε τι…
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Εργοθεραπείας (27 Οκτωβρίου) θελήσαμε να μάθουμε πως οι γονείς μπορούν μέσω του παιχνιδιού να αναπτύξουν τις δεξιότητες των παιδιών τους στο παιχνίδι. Ποιο συγκεκριμένα θα μάθουμε τι είναι το παιχνίδι και γιατί είναι σημαντικό στην ψυχοσύνθεση του παιδιού και πως οι γονείς μπορούν μέσω του παιχνιδιού να προάγουν την ευεξία και την υγεία του παιδιού τους σε κάθε ηλικία.
Η Χριστίνα Σύψα (ψυχοκινητική παιδαγωγός - θεραπεύτρια) μας μιλάει για την τόσο απαραίτητη ψυχοκινητική αγωγή στα παιδιά, από τη βρεφική ηλικία.
Για το αιφνίδιο εξάνθημα απαντά στις ερωτήσεις μας ο παιδίατρος Άδαμος Χατζηπαναγής. Τι είναι και πως παρουσιάζεται το αιφνίδιο εξάνθημα, τι το προκαλεί, πόσο διαρκεί η αρρώστια και αν υπάρχει κάποιο προληπτικό μέτρο.
Αφορά παιδιά κυρίως κάτω των δυο χρονών. Προσβάλλονται συνήθως βρέφη 6-12 μηνών και σχεδόν ποτέ βρέφη κάτω των τριών μηνών.
Η αρρώστια ξεκινά με ψηλό πυρετό και περίπου το 20% των παιδιών παρουσιάζουν σπασμούς.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Τραυλισμό (22 Οκτωβρίου) ας μάθουμε λίγα πράγματα για αυτή τη διαταραχή και που ξέρετε, μπορεί να διευκολύνουμε τη ζωή κάποιου συνανθρώπου μας.
Το μωρό σας ξενυχτάει κι εσείς μαζί του; Διαβάστε παρακάτω διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης για να προετοιμαστεί το μωρό για έναν ήσυχο ύπνο.
Η μύτη έχει πολλά αιμοφόρα αγγεία τα οποία ζεσταίνουν και υγραίνουν τον αέρα που εισπνέουμε. Αυτά τα αγγεία βρίσκονται κοντά στην επιφάνεια του βλεννογόνου, ειδικά στο πρόσθιο τμήμα του, και είναι εύκολο να τραυματιστούν.
H δημιουργικότητα των παιδιών μας μπορεί να ενισχυθεί και να αυξηθεί, με τη βοήθειά μας.
Οι μαθησιακές δυσκολίες μπαίνουν στη ζωή μας μαζί με το σχολείο. Πλέον από το νηπιαγωγείο μπορούμε να ενημερωθούμε υπεύθυνα εάν το παιδί μας αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία στη μάθηση. Βέβαια δε λείπουν και τα περιστατικά που ένας γονιός ενημερώνεται πολύ αργότερα, με αποτέλεσμα το παιδί του να έχει χάσει χρήσιμο χρόνο αντιμετώπισης της όποιας δυσκολίας. Παρακάτω θα αναλυθεί το τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες, ποιες είναι και πως μπορούν να βοηθήσουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Η ανάλυση γίνεται από την Λουΐζα Ιωαννίδου, Σχολική Ψυχολόγο και έχει δημοσιευτεί στο paidiatros.com:
Χρήσιμες πληροφορίες για να έχουν τα παιδιά μας καλή στοματική υγεία και ένα όμορφο χαμόγελο για μία ζωή!
Ας μην ξεχνάμε ότι η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη.
Photo by Juan Cruz Mountford on Unsplash
Αν μέχρι τώρα διστάζατε να ταξιδέψετε, αλλάξτε στάση!
Όσο λιγότερο ταξιδεύουμε, τόσο δυσκολότερο γίνεται. Αντίθετα, όσο πιο συχνά ταξιδεύουμε, τόσο πιο ευέλικτοι γινόμαστε και αντιμετωπίζουμε το ταξίδι με θετικό τρόπο.
Δραστηριότητες για τα παιδιά μας, με ιδέες για όλες τις ηλικίες. Θέλουμε να περνά ο χρόνος μας με τα παιδιά ευχάριστα, εποικοδομητικά και δημιουργικά!
Χρειαζόμαστε παιχνίδια! Παρακάτω θα βρείτε πολλές ιδέες:
Το μωρό μας μαθαίνει να συμπεριφέρεται κοιτώντας εμάς. Από νεογέννητο λαμβάνει ερεθίσματα και ανταποκρίνεται σε αυτά που του δείχνουμε. Μέσα από τα παιχνίδια που επιλέγουμε, το μαθαίνουμε να αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Μην ξεχνάμε ότι πολλοί γονείς αγοράζουν τα παιχνίδια που "πάντα ήθελαν οι ίδιοι" και αυτό γιατί θεωρούν τα παιδιά τους προέκταση του εαυτού τους.
Επηρεάζουμε λοιπόν τη συμπεριφορά τους καθημερινά με τον ήχο της φωνής μας, με τα παιχνίδια που τους δίνουμε, με τον τρόπο που παίζουμε μαζί τους, τις παρατηρήσεις που κάνουμε όταν παίζουν με άλλα παιδιά.Τα μαθαίνουμε πως να αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους, την οικογένεια τους, τη ζωή τους.
Πολλές φορές η συμπεριφορά των γονιών αντιγράφεται από τα παιδιά, αλλά είναι δύσκολο για εμάς να το καταλάβουμε λόγω των έντονων συναισθημάτων που νιώθουμε. Άλλες φορές η συμπεριφορά τους μας δείχνει κάποιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και καταλαβαίνουμε ότι χρειάζονται βοήθεια.
Αυτός είναι ο ρόλος μας: Να τα βοηθήσουμε να αναπτυχθούν σε όλους τους τομείς.
Κι εμείς ως γονείς, στο δύσκολο πολλές φορές ρόλο μας, ζητάμε βοήθεια από το φιλικό μας περιβάλλον, από τους δασκάλους στο σχολείο, από ειδικούς (οικογενειακούς συμβούλους, ψυχοθεραπευτές, παιδοψυχολόγους) για να είμαστε σίγουροι ότι τα υποστηρίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ακολουθούν τα άρθρα αυτής της κατηγορίας:
Σε αυτήν την ενότητα αναλύονται Ιατρικά θέματα από τους συνεργάτες μας, μόνο πληροφοριακά, ώστε να αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία το κάθε περιστατικό που μπορεί να συμβεί, π.χ πυρετός στο παιδί, χτύπημα από πέσιμο από το ποδήλατο, γαστρεντερίτιδα, θερμοπληξία, εγκαύματα κ.α.
Σας προτρέπουμε να συζητήσετε την οποιαδήποτε απορία σας και θέμα υγείας με τον παιδίατρο σας.